voedsel voor de ziel


In 2010  deed ik voor het eerst mee met het winterfeest voor de ziel.
Ik werd diep geraakt door het gevoel van innige wereld wijde verbondenheid
het voelde of we met elkaar een warme deken van liefde en vrede vormden.

Die verbondenheid was voor mij de motivatie om in 2011 zelf mee te organiseren.
De 40 dagen deelde ik een meditatie op deze blog, en ontwikkelde een cursus natuur meditatie welke ik dat voorjaar gegeven heb in de Drunense Duinen. 




Het jaar daarop heb ik deze cursus uitgeschreven en voor het feest op dit blog gezet.
De cursus heeft een opbouw in vier onderdelen.
Namelijk : lichaam (aarde ), ademhaling, hart en ziel ( het wordt stil ).
Elke onderdeel is een meditatie op zich.
Door ze te combineren en ze gelijktijdig te doen ontstaat een liefdevol aanwezig ZIJN.
Waarin een verbinding ontstaat met een complexe vorm van waarneming  en uitwisseling van onvoorwaardelijke liefde.
Zie de deel 1 tot en met 4.

Feast heeft twee betekenissen : Feest, maar ook voedsel
mediteren is voor mij voedsel voor mn ziel !

Wanneer mediteren eenmaal in je systeem zit
kunnen bij vele mooie "dingen" 
een lied een gedicht of mooie foto
een gevoel van verdiepende rust ontstaan
welke een ingang kan vormen voor meditatie
die "dingen" verzamelen is het doel van deze blog

heb je nog ideeën, tip of op of aanmerkingen ?
ik hoor ze graag van je !

Geen opmerkingen: